Niedawno pisałam o tym, jak blogerzy mogą bezpośrednio zarabiać na swoich blogach: tutaj i tu.
I oto wpadła mi w rękę książka amerykańskiego duetu: Darrena Rowse`a i Chrisa Garretta – Problogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga*. Znalazłam w niej listę kontrolną dla tych, którzy chcą czerpać zyski z blogowania i nie stracić autorytetu, nie zaśmiecić swojego bloga, nie rozproszyć swoich czytelników. Jednym zdaniem, listę dla tych, którzy chcą zarabiać w dobrym stylu.
Mimo, że książka na rynku amerykańskim i polskim liczy sobie parę ładnych lat ( odpowiednio 6 i 4), wspomniana lista kontrolna nie straciła nic a nic na aktualności. A ponieważ lista ta dobrze podkreśla i zbiera w punktach to, o czym ja wspomniałam, przytaczam ją poniżej:
Dobrego dnia, dobrego tygodnia!
* Darren Rowse, Chris Garret, Problogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga. Wydawnictwo Helion 2012.
** Tomek Tomczyk, Blog. Pisz. Kreuj zarabiaj. Wydawnictwo Zielona Sowa, Warszawa 2013.
** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
I oto wpadła mi w rękę książka amerykańskiego duetu: Darrena Rowse`a i Chrisa Garretta – Problogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga*. Znalazłam w niej listę kontrolną dla tych, którzy chcą czerpać zyski z blogowania i nie stracić autorytetu, nie zaśmiecić swojego bloga, nie rozproszyć swoich czytelników. Jednym zdaniem, listę dla tych, którzy chcą zarabiać w dobrym stylu.
Mimo, że książka na rynku amerykańskim i polskim liczy sobie parę ładnych lat ( odpowiednio 6 i 4), wspomniana lista kontrolna nie straciła nic a nic na aktualności. A ponieważ lista ta dobrze podkreśla i zbiera w punktach to, o czym ja wspomniałam, przytaczam ją poniżej:
- Na pierwszym miejscu stawiaj czytelnika i treść.
- Nie pozwól, aby reklamy dominowały.
- Upewnij się, że wyświetlane są tylko odpowiednie i dopasowane reklamy.
- Pisz recenzje tylko tych produktów, których używałeś.
- Promuj oferty partnerskie tylko wtedy, gdy jesteś pewien ich wartości – ujawniaj powiązania partnerskie”.
"Proszę tylko, byś pamiętał, że pieniądze nigdy nie powinny być celem blogowania. Co najwyżej – pożądanym skutkiem ubocznym. Tylko wtedy będziesz czerpał największa przyjemność z tworzenia"**.
Dobrego dnia, dobrego tygodnia!
* Darren Rowse, Chris Garret, Problogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga. Wydawnictwo Helion 2012.
** Tomek Tomczyk, Blog. Pisz. Kreuj zarabiaj. Wydawnictwo Zielona Sowa, Warszawa 2013.
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)