Niektórzy content curation (inaczej opiekę nad treściami) uważają za działanie równoznaczne z recyklingiem treści. Nie jest to uzasadnione. Bo w przeciwieństwie do opiekowania się własnymi treściami na blogu, stronie WWW, takim czy innym serwisie, content curation to autorskie uwidacznianie cudzych treści, ich odkrywanie dla swojej publiczności, „dzielenie się” nimi ze względu na ich wartość.
Content curation i dobre praktyki
Cechą dobrego uwidaczniania cudzych treści jest jego czynnik ludzki. Jednym zdaniem: content curation to znacznie więcej niż agregowanie treści wybranych według przyjętego klucza. W dobrym eksponowaniu cudzych treści musi być widoczny styl i gust osoby eksponującej (opiekuna treści, kuratora treści)… i jej wkład własny: omówienie, opis, komentarz, wpisanie w kontekst...Mówiąc inaczej, content curation to eksponowanie opublikowanych treści, które poprzedza ich wybór, odsianie ziarna od plew (czyli przefiltrowanie inaczej destylacja treści ze względu na ich jakość) i przetworzenie. Czyli content curation to swoiste autorskie wyławianie i eksponowanie perełek z informacyjno-treściowego „smogu” Internetu. To kolekcjonowanie treści na określony temat i na najwyższym poziomie. I dobry kurator treści musi mieć wiele wspólnego i z kustoszem, i z kolekcjonerem, i z e-bibliotekarzem.
Bo kuratorem jest ten, kto ciągle szuka, grupuje, organizuje i udostępnia najlepsze, najbardziej odpowiednie treści dla potrzeb swojej publiczności.
Oto moja autorska chmura fraz związana z frazą "content curation":
Content curation w chmurze fraz |
Klasyczną definicję opieki nad treściami stworzył przed laty Rohit Bhargava, autor słów: „Zawsze słucham, potem mówię”. Opiekowanie się treściami to w gruncie rzeczy słuchanie innych i organizowanie tego słuchania dla swojego audytorium.
Czym jest content curation |
Już w 2012 roku amerykańskie badania wskazały, że tylko tylko 5% badanych marketerów na całym świecie przez cały rok nie udostępniło treści żadnej innej organizacji.
Gdzie najlepiej uprawiać content curation?
Do prowadzenia działań z półki „curation” najlepiej nadają się media społecznościowe ( tematyczne prasówki, polecajki, przydasie czy akcje typu „poleć mi coś ciekawego”), blogi (najlepsze w ubiegłym tygodniu czy miesiącu, „cotygodniowy przegląd Internetu”, "perełki z ubiegłego tygodnia", „inspiracje z Sieci”, „co się działo w Internetach”), newslettery i serwisy dedykowane opiece nad treściami.Jak najlepiej uprawiać content curation?
- Odsyłaj do wartościowych materiałów graficznych czy fotograficznych i filmowych związanych z Twoimi przedmiotami zainteresowania /obszarami czy branżą
- Cytuj ekspertów i słowa innych wpływowych osób związanych z Twoimi przedmiotami zainteresowania/ obszarami czy branżą
- Prezentuj e-booki (także wskazówki, sugestie, poradniki), które powinny zainteresować Twoich czytelników
- Recenzuj interesujące książki, które powinni znać Twoi czytelnicy
- Zachęcaj swoich czytelników do dzielenia się wartościowymi treściami
8 korzyści związanych z content curation
- Sposób na dobre wyróżnienie się na rynku blogów czy e-serwisów
- Instrument do budowania wiarygodności i zaufania oraz sieci kontaktów
- Metoda na budowanie wizerunku eksperta
- Droga do optymalizacji swojego serwisu pod kątem wyszukiwarek (maksymalizacja widoczności)
- Droga do zdobywania wartościowych podlinkowań ( o ego baitingu pisałam tutaj)
- Ciągła aktualizacja własnej wiedzy i powiązań pomiędzy jej zasobami
- Recepta na urozmaicenie oferowanych treści
- Koło ratunkowe w przypadku braku czasu na własne treści budowane od zera
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Dzięki Ci za wpis :)
OdpowiedzUsuńSzczerze powiedziawszy nawet nie miałam pojęcia, że moje piątkowe dni polecajki to content curation :) Ach, jak dobrze poszerzać swoją wiedzę i podążać w dobrym kierunku :D
Pozdrawiam.