To ostatnie skojarzenie wykorzystała Agata Christie. Pamięta ktoś tę piosenkę?
Czterech dzielnych żołnierzyków
Raz po morzu żeglowało;
Wtem wychynął śledź czerwony,
Zjadł jednego, trzech zostało*.
W naszej polskiej kulturze czerwony bywa postrzegany jako najmocniejszy i najbardziej agresywny z kolorów.
Jak promować czerwone kolekcje odzieżowe i dodatki?
O czerwieniach można nieskończenie… Myślę, że o czerwieni w copywritingu można też nieskończenie, ale można też na kilka wypróbowanych sposobów, jak:
- na wezwanie do akcji z wyakcentowaniem fizjologicznych, psychologicznych i kulturowych właściwości różnych odcieni czerwieni, jak: energia, elegancja, odwaga, smak, styl, wyrafinowanie, wigor i jak wyżej…
Pokaż swoją werwę. Wybierz czerwień!
Odżyj, postaw na czerwień!
Odżyj, postaw na czerwień!
Postaw na czerwień. Pokaż swój blask!
Porzuć szarą strefę. Wybierz czerwień! (Lub: amarant,
szkarłat, rubin, burgund, tango, fiestę…)
(O)czaruj czerwienią!
- na wyliczenia podkreślające fizjologiczne, psychologiczne i kulturowe właściwości czerwieni
Czerwień: młodość, witalność, blask.
Czerwień: młodość, energia, pasja.
Czerwień: piękno, powab i urok.
- na stwierdzenia, które przywołują fizjologiczne, psychologiczne i kulturowe właściwości różnych odcieni czerwieni
Czerwień zawsze modna!
Czerwień: mocne wrażenie!
Czerwień karmi zmysły! albo Karmin karmi zmysły (chyba
lepsze i daje się zastosować i do szkarłatu i do burgundu.)
Kurs na czerwień!
- na adaptację znanych sloganów
Kolor, który odmładza. (Od: The pause that
refreshes (Coca-Cola))
Czerwień to jest to! (Od: Coca cola, to jest to!)
Czerwień: co za energia! (Od: Coca cola: co za energia!)
No to czerwień! (Od: No to Frugo!, No to lu go!)
Karminowy zawrót głowy! Burgundowy zawrót głowy! (Od:
Kolorowy zawrót głowy.)
Burgund? Na zdrowie! (Takie tam restauracyjne.)
- na entuzjazm
Czerwień,
to działa!
- na cytaty
„ W
chwilach zwątpienia, postaw na czerwień” (Bill Blass)
„ czerwień
śpiewa w szczęściu, a fiolet w rozpaczy” (Maria Pawlikowska-Jasnorzewska)
„Działanie
tej barwy jest tak jedyne w swoim rodzaju jak jej istota”.
( Johann Wolfgang
Goethe)
- na rozbudowany opis, przydatny zwłaszcza w sklepach internetowych
Tak
to robią w Zalando.
Karmazynowy trend. Źródło: https://www.zalando.pl/karmazynowy/ |
Karmazynowy trend. Źródło: https://www.zalando.pl/karmazynowy/ |
* Agatha Christie, I nie było już nikogo. Przeł. R. Chrząstowski. Wrocław 2014.
** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)