Nie tak dawno pisałam o
sennym koszmarze, o śnieniu o stworzeniu mema, którego rozgłos obraca się
przeciwko twórcy. I oto mamy przykład z życia wprost wzięty - koszmarny post pewnej agencji
marketingowej opublikowany na Facebooku, a dedykowany marce wódki „Żytnia”.
Kaskada błędów
W tej komunikacji popełniono
całą kaskadę błędów wynikającą z braku … wyobraźni albo mówiąc inaczej z: historycznej
ignorancji, z kulturowej i prawnej nonszalancji.
Konia z rzędem temu, kto
da trafną odpowiedź czy te błędy wzięły się z braku wiedzy. doświadczenia, smaku czy
… ze znajomości natury Facebooka. Może właśnie wzięły się z wyścigu
z czasem, by jak najszybciej stworzyć mem? Może z działania bez żadnej strategii marketingowej i
wizerunkowej, a jedynie w chęci nadążania za żarłocznością „Facebooka” i podobno bliźniaczego apetytu facebookowych
fanów też (choć tutaj już szłoby się wadzić, wszak mało kto lubi być dokarmiany przez cały dzień).
Taki pośpiech, podsycany
przez niektórych social mediowych doradców, nie pozwala na mądry
ekonomicznie i medialnie przegląd zewnętrznych materiałów, ich selekcję, nawiązanie stosownych kontaktów z ich właścicielami, na ich trafne opracowanie
i zweryfikowane opublikowanie. Nie daje też czasu na przygotowanie materiałów własnych. Nie
daje więc szans internetowym „rzeźbiarzom”. Inna rzecz, że memy, dając białą
czy czarną popularność, mogą być martwe
w sensie biznesowym.
Mądry Polak po szkodzie
Ta smutna historia jednak uczy. Podpowiada kilka facebookowych
przykazań:
6 przykazań działań na Facebooku. |
A swoją drogą, jak to jest z tą nielimitowaną promocją i reklamą
alkoholu na Facebooku? Wolno to czy nie?
** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)