Przejdź do głównej zawartości

Keep Calm urodziny




U nas wciąż trzyma gorące lato. I pomyśleć, że  minęło już 76 lat od narodzin „Keep Calm and Carry On”. W gorącym sierpniu 1939 roku w brytyjskim Ministerstwie Informacji wykonano jeden z najgłośniejszych plakatów z jednym z najnośniejszych sloganów – „Keep Calm and Carry On”.

Ostatecznie plakatów nie użyto w czasie wojny. Po niej – uznane za nieaktualne i nieciekawe – zostały rutynowo oddane na przemiał. Ocalały w kilku, a może kilkunastu czy kilkudziesięciu egzemplarzach.

2 życie Keep Calm and Carry On"
Odkryty w 2000 roku przez Stuarta Manleya, właściciela antykwariatu „Barter Books" w miasteczku Alnwick na północy Anglii, plakat „Keep Calm and Carry On” rozpoczął drugie – globalne życie. Wystawiony w oknie antykwariatu przyciągał swoim optymistycznym przesłaniem? Formą? Historią? Otwartością na możliwości przekształceń, nieskończonych indywidualizacji? Wszystkim równocześnie?

Spopularyzowany w Sieci przez antykwariat „Barter Books” – swoisty dom „Keep Calm and Carry On”, został zakupiony w latach 2001-2009, w postaci repliki, przez około 40.000 osób. 

  Źrodło: http://www.keepcalmhome.com/shop/detail.htm?id=4
 

3 życie Keep calm and Carry On"
Od 2007 roku slogan „Keep Calm and Carry On” stał się przedmiotem postępującej monetyzacji i personalizacji. Najlepszym przykładem tej pierwszej tendencji jest zgłoszenie w 2011 roku przez Marka Coopa, brytyjskiego właściciela firmy i witryny internetowej „Keep Calm and Carry On” wniosku o zarejestrowanie hasła jako wspólnotowego znaku towarowego w 27 krajach Unii Europejskiej. Od tego czasu slogan stał się także przedmiotem prawnej dysputy. 

2012-2014, czyli szczyt globalnego zainteresowania Keep Calm and Carry On". Źródło: Google Trends 
Źródło: Google Trends 

Historia sloganu "Keep Calm and Carry On" to swoista kopalnia przykładów, a szczególnie tego, jak:
  • mówić krótko i prosto
  • mówić krótko i sprytnie,
  • mówić krótko i optymistycznie,
  • mówić krótko i zabawnie,
  • zrewitalizować slogan,
  • zmonetyzować slogan.

A oto moja wersja ( a właściwie jedna z moich wersji)  „Keep Calm and Carry On”: 
KEEP CALM AND SMAKUJ  LATO Poster





Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa. 
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.
** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub  Content i Marketing  na Facebooku.

 

Komentarze

Najpopularniejsze

Chwytliwe hasła

A jednak rymy w komunikacji wszelkiej maści są nieśmiertelne . Wczoraj wieczorową porą weszłam na Facebooka, a tu balet …rymów: „Pani Beato! Niestety, ten rząd obalą kobiety! Albo: „już to media podchwyciły, jakby całe życie z anarchią na piersiach łaziły”. Albo: „głośno wszędzie, czarno wszędzie, co to będzie, co to będzie!” Nawet niektóre hasztagi wyświetlające się na mojej facebookowej ściance ubrały się w rymy: #latowKato, #macchiatowkato. #nakawcewwawce. Może byłabym przeoczyła ten e-taniec rymów, gdyby nie to, że od pewnego czasu jestem wyczulona na rymowanie. Zwłaszcza w sloganach promocyjnych i reklamowych. I wbrew temu, co się sądzi „na mieście” rymy wcale nie wyszły z copywriterskiej mody. Mimo, że niektórych drażnią w sposób absolutny. Rymy robią niezłą robotę Rymy od zawsze bawiły, odróżniały, wyróżniały, wbijały w pamięć nazwy firm (i ich adresy), nazwy marek, produktów . O czym pisałam między innymi tutaj i tutaj . Rymy służyły także wyśmienicie czarnemu PR-owi, ...

Wokół biznesu w purpurze

  Od paru dni wraca do mnie myśl o purpurze: w brandingu, w marketingu, w reklamie. Jak zwykle, jest to myśl sprowokowana, tym razem pewnym przelotnym spotkaniem z firmą, która postawiła na „purpurową identyfikację”. Jak dla mnie jest to super pomysł, bo im jestem starsza tym bardziej uwodzi mnie purpura. (Może do tego koloru po prostu się dojrzewa?)  Na mieście jednak mówią, że z purpurą jest tak, że albo kochasz, albo nienawidzisz.  Myślę, że jest tak dlatego, że purpura to kolor łączący ekstrema: energię czerwieni i spokój niebieskości.  Źródło : https://pl.pinterest.com/pin/1407443629298597/ Purpura pulsuje, wibruje odcieniami. Nie bez kozery mówi się: „Purpura jest wszystkim, tylko nie zwykłym kolorem”.  Purpura opalizuje przy patrzeniu i w emocjonalnym oddziaływaniu: przyciąga i dystansuje, rozgrzewa i uspokaja, cieszy i smuci. Przystoi dumie i radości, i pokorze, i pokucie, i żałobie. Czy widział ktoś coś bardziej żałobnego niż purpurowe bratki? Nie jest ...

Czekolada: kultowe hasła reklamowe

Jean  A. Brillat-Savarin o czekoladzie Czekoladę uwielbiał na pewno Król August III. Podobno codziennie wstawał o 3 nad ranem, wypijał filiżankę nieprzyzwoicie intensywnej czekolady i siadał za biurkiem. Sam z siebie, a raczej ze swojej królewskiej mądrości, nieprzyjemności królewskich obowiązków otwierał  czekoladową przyjemnością. A Brillat-Savarin, autor słynnej Fizjologii smaku (1825),  pisał:” […] gdy myślenie przychodzi mi z trudem i przygniata jakaś niewiadoma siła, do wielkiej filiżanki czekolady dodaję ziarnko ambry wielkości bobu, utłuczone z cukrem i zawsze pomaga mi to doskonale. Dzięki temu środkowi wzmacniającemu życie staje się łatwiejsze, myśl lżejsza i nie grozi mi bezsenność, nieunikniona po filiżance kawy na wodzie, którą wypijałbym w tej samej intencji” . I pewnie niekłamany był  ten jeden z jego 9 żali nad biednymi przodkami, którym nie dane było próbować smaków Anno Domini 1825: „ Bogacze Rzymu, którzy wyciskaliście pieniądze zews...