No i mamy wiosnę. Tak jest, że wraz z jej pierwszym dniem święcimy Międzynarodowy Dzień Poezji. No i słusznie, bo czyż są lepsi copywriterzy zieleni i błękitu niż poeci?
W zeszłym roku o Międzynarodowym Dniu Poezji było jakoś cicho, cichuteńko….Pewnie dlatego, że tymczasowo poetycki styl bycia (i życia) nie jest w modzie. Nie czaruje nikogo albo prawie nikogo…
Gdyby poeci byli copywriterami... |
Już słyszę te protesty obrońców poezji – literaturoznawców, krytyków literackich, dziennikarzy i publicystów w rodzaju: Poeci i reklama to niedobra sztama!
A jednak istnieje szansa, że poeci na swoje copy zadania popatrzyliby bardziej zwiewnie, bardziej śpiewnie, z myślą o prawdziwej przylepności. I dowcipniej. I przede wszystkim bez ostrych jak szkło granic pomiędzy twórczością poetycką a tą na sprzedaż. W końcu nie wiadomo co gorsze: niesprzedanie twórczości poetyckiej czy sprzedanie sprawności poetyckiej?
Myślę tak, bo z historii polskiego copywritingu wiadomo, że ilekroć poeci zabierali się do copywritingu było barwniej, śpiewniej, potoczyściej. I kalamburowo, i palindromowo, i dwuznacznie w dobrym stylu, a czasami – z naprawdę niezłym rymem.
Oto i przykład wprost z teki Juliana Ejsmonda, który obsługiwał reklamowo Zakłady Amunicyjne „Pocisk”:
„Nie wierz słowom miłości. Miłość często zwodzi.
Nie dotrzymują zaklęć, kochankowie młodzi.
Nawet uścisk zawodzi, nawet pocałunek.
Niezawodny jest tylko „Pocisku” ładunek".
I mogłabym jeszcze wymieniać inne przykłady bratania się poetów i copywritingu, ale nie miejsce tu i czas….
A na pożegnanie, jedna z najpiękniejszych poetyckich reklam kawowego trunku i kawowego stylu życia:
„I love coffee. Pić. Pić.”
Ciekawa jestem, kto pamięta, kto i kiedy ją wymyślił?
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)