„Z niczego nie ma nic”– mówił przed laty Janosch w swoim Cholonku... Wtajemniczeni wiedzą, że ta Cholonkowa mądrość nie była tylko Cholonkowa. Że znano ją co najmniej od rzymskich czasów Lukrecjusza. Używano jej – adaptowano ją, modyfikowano i przekształcano – w zależności od potrzeb.
Nie inaczej jest też w dzisiejszym świecie copywritingu – tu także użytkuje się stare porzekadła, przysłowia, złote myśli i złote tytuły – książek, filmów, piosenek. Adaptuje się je, przekształca, rozwija. Są one naprawdę niezłym źródłem inspiracji dla zawodowych copywriterów.
Przykład z kariery pewnego sloganu
Weźmy wciąż modne w dietetycznych i gastronomicznych kręgach hasło: Jesteś tym, co jesz. (Choć, jak mówią na mieście, nie jest ono do końca prawdziwe!)Za ojca sloganu Jesteś tym, co jesz można uznać Anthelma Brillant-Savarina (zm. 1826). Wśród innych zaraźliwych aforyzmów zostawił i ten: Powiedz mi co jesz, a powiem ci, kim jesteś. Można też powoływać się na Ludwiga Andreasa von Feuerbacha (zm.1872), który powiedział: Człowiek jest tym, co je. Albo na Herberta Georga Wellsa zm. 1946), który całkiem serio mawiał, że Jadło określa świadomość.
Ale i tak pewnie większość z Was slogan Jesteś tym, co jesz… połączy z Gillian McKeith – szkocką dietetyczką, prezenterka telewizyjną (gospodynią brytyjskiego programu You Are What You Eat) i pisarką. Aktualnie gwiazdą kanadyjskiego programu: Eat Yourself Sexy.
W 2005 roku ukazała się na naszym rynku pierwsza książka Gillian McKeith: Jesteś tym, co jesz: dieta, która zmieni twoje życie (z dopiskiem na okładce: "Będziesz szczuplejszy, zdrowszy, szczęśliwszy") i rok później: Jesteś tym, co jesz: książka kucharska.
A później pojawiły się slogany:
Jesteś tym co jesz. Jedz świadomie.
Jesteś tym, co jesz – jedzenie ma znaczenie.
Jedzenie ma znaczenie. Jesteś tym, co jesz.
Jesteś tym, co jesz – jedzenie ma znaczenie.
Jedzenie ma znaczenie. Jesteś tym, co jesz.
Jesteś tym, co jesz i jak jesz.
Jesteś tym, co jesz i pijesz.
Nie jesteś tym, co jesz. Jesteś tym, co przyswajasz.
Jesz źle, czujesz się źle, chorujesz.
I rozwinięcia:
Jesteś tym, co jesz. Więc nie bądź szybki, tani, łatwy.
Jesteś tym, co jesz. Jedz prawdziwe jedzenie.
Jesteś tym, co jesz. Jedz dobrze.
Jesteś tym, co jesz. Jedz sexy.
Jesteś tym, co jesz. Wybór należy do ciebie.
Myślisz tak, jak jesz.
Myślisz tak, jak jesz.
Żródło:
http://memshirt.com/glowna/143-jestes-tym-co-jesz.html
|
Jesteś tym, co wiesz.
Jesteś tym, co jeż.
Jesteś tym, co publikujesz (David Scott).
Jesteś tym, co publikujesz (David Scott).
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Nie pomyślałam wcześniej, żeby poszukać pomysłów na tytuł w starych tekstach. Masz rację to świetny pomysł, słowa żyją dłużej niż ich autorzy :)
OdpowiedzUsuńSlogan znałam i głównie kojarzył mi się ze wszystkimi ruchami wege. Jakoś nigdy nie naszło mnie, żeby grzebać jaka jest jego historia. W ogóle nie przypuszczałam, że jest jakaś historia, a tu taka niespodzianka :D
OdpowiedzUsuń:)
UsuńPodoba mi się to jak piszesz! Bardzo ciekawy tekst, wciągnął mnie do ostatniego słowa :) Co do popularnego hasła "Jesteś tym, co jesz" zdecydowanie wolę wersje, która bardziej do mnie przemawia czyli moje: Jem to, co lubię :)
OdpowiedzUsuńDziękuję za motywujące słowa :) Lubię Twoje "Jem, to co lubię". Choć jakby je tak odrobinkę skorygować, to wychodzi całkiem zgrabny palindrom: Jem co lubię! czyli Lubię co jem ! Tak czy owak: Smacznego!
UsuńJestem pierwszy raz na tym blogu, ale już wiem, że nie ostatni :) Pozdrawiam i do następnego przeczytania
OdpowiedzUsuńDziękuję za odwiedziny i zapraszam :)
Usuń