Przejdź do głównej zawartości

Sobotnie pralinki


W nawiązaniu do idei opiekowania się treściami innych, moja dzisiejsza trójeczka. Trochę spóźniona, bo piątek  znowu był  piękny i znowu krótki, ale trójeczka najświeższa, ręcznie dobrana. A zatem polecam:

1. Wywiad z Wojciechem Wawrzakiem – prawnikiem, który specjalizuje się w obsłudze branży kreatywnej i e-commerce oraz właścicielem bloga nagrodzonego w konkursie Blog Roku  2015. Generalnie, wywiad o tym, jak zadbać o swoje prawa w relacjach biznesowych. Zwłaszcza, jeśli jesteśmy za nie odpowiedzialni od A-Z.

A zatem zoom na umowy, na to, co w nich niezbędne, żeby uniknąć problemów i nieporozumień, gdyby przypadkiem nadeszły złe czasy. Bo umowy to dokumenty pisane z myślą o gorszych relacjach. Nie żeby ktokolwiek je przewidywał, ale, jak to mówią na mieście, zastrzeżenie własnych praw nie szkodzi… Szczegóły tutaj.

2. Czy podpisujecie swoje zdjęcia? A jeżeli tak, to jak to robicie? Czy na pewno tak, jak radzą specjaliści? Jeśli nie jesteście pewni, że podpisujecie swoje fotografie dobrze, warto zajrzeć do tej infografiki i do jej źródła, czyli strony Fotoprawo.pl. A swoją drogą, ta strona to niezły przykład budowania specjalnych relacji z aktualnymi i potencjalnymi klientami Nikona.

3. Nieważne pod jaką marką blogujecie, ważne by osiągać zamierzone cele. A w ich osiąganiu istotna jest wiedza o tym, które z opublikowanych treści przyciągnęły w obserwowanym okresie najwięcej aktywnych odbiorców. Po co robić audyt treści, po jakim czasie intensywnej aktywności, co brać pod uwagę – na te i inne pytania możecie znaleźć odpowiedź tutaj.


Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa. 
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.
** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub  Content i Marketing  na Facebooku.
 

Komentarze

Najpopularniejsze

Chwytliwe hasła

A jednak rymy w komunikacji wszelkiej maści są nieśmiertelne . Wczoraj wieczorową porą weszłam na Facebooka, a tu balet …rymów: „Pani Beato! Niestety, ten rząd obalą kobiety! Albo: „już to media podchwyciły, jakby całe życie z anarchią na piersiach łaziły”. Albo: „głośno wszędzie, czarno wszędzie, co to będzie, co to będzie!” Nawet niektóre hasztagi wyświetlające się na mojej facebookowej ściance ubrały się w rymy: #latowKato, #macchiatowkato. #nakawcewwawce. Może byłabym przeoczyła ten e-taniec rymów, gdyby nie to, że od pewnego czasu jestem wyczulona na rymowanie. Zwłaszcza w sloganach promocyjnych i reklamowych. I wbrew temu, co się sądzi „na mieście” rymy wcale nie wyszły z copywriterskiej mody. Mimo, że niektórych drażnią w sposób absolutny. Rymy robią niezłą robotę Rymy od zawsze bawiły, odróżniały, wyróżniały, wbijały w pamięć nazwy firm (i ich adresy), nazwy marek, produktów . O czym pisałam między innymi tutaj i tutaj . Rymy służyły także wyśmienicie czarnemu PR-owi,

Copywriter, kto to?

O copywriterze mówi się żartobliwie copyrider, copyfighter, copyRAJTER. Nierzadko copywriterzy sami tak mówią o sobie. Nazywają się także mistrzami od słownych aperitifów, żonglerek, gięć i załamań. Tymczasem copywriter jest specjalistą od… tekstów, które mają sprzedawać. Choć dzisiaj już nie tylko, bo sprzedaż to tylko jedna z NOA – najbardziej oczekiwanej akcji. Celem copywritera mogą więc być takie NOA, jak: odwiedzenie innej podstrony lub strony, zapisanie się na newsletter, wypełnienie formularza, kontakt z przedstawicielem firmy. Copywriter jest więc specjalistą od tekstów, którą mają prowadzić do NOA i nie tylko (o czym poniżej). Tworzy anonimowo i   zwykle w organicznym związku z przekazem wizualnym. Jak mówił przed laty Leo Spitzer, copywriter uprawia swoisty Gebrauchkunst – sztukę stosowaną, użytkową, która należy do ustalonego porządku codzienności. Zakres prac copywritera Dziś w zakres prac copywritera wchodzą też: tworzenie nazw dla organizacji i produktów

Czekolada: kultowe hasła reklamowe

Jean  A. Brillat-Savarin o czekoladzie Czekoladę uwielbiał na pewno Król August III. Podobno codziennie wstawał o 3 nad ranem, wypijał filiżankę nieprzyzwoicie intensywnej czekolady i siadał za biurkiem. Sam z siebie, a raczej ze swojej królewskiej mądrości, nieprzyjemności królewskich obowiązków otwierał  czekoladową przyjemnością. A Brillat-Savarin, autor słynnej Fizjologii smaku (1825),  pisał:” […] gdy myślenie przychodzi mi z trudem i przygniata jakaś niewiadoma siła, do wielkiej filiżanki czekolady dodaję ziarnko ambry wielkości bobu, utłuczone z cukrem i zawsze pomaga mi to doskonale. Dzięki temu środkowi wzmacniającemu życie staje się łatwiejsze, myśl lżejsza i nie grozi mi bezsenność, nieunikniona po filiżance kawy na wodzie, którą wypijałbym w tej samej intencji” . I pewnie niekłamany był  ten jeden z jego 9 żali nad biednymi przodkami, którym nie dane było próbować smaków Anno Domini 1825: „ Bogacze Rzymu, którzy wyciskaliście pieniądze zewsząd, gdzie stanęła