Przejdź do głównej zawartości

Boskie botki albo nowa era w marketingu

No i influncerki z Insta mają nie lada konkurencję: sztubrytki, botbrytki albo po prostu botki, czyli dziewczyny cyfrowo generowane (CGI-computer generated imaginery). Awatarki.

Te ostatnie mają nad gwiazdami Insta z krwi i kości tę przewagę, że są ciągle jednakowo zaangażowane i zdyscyplinowane, ciągle tak samo witalne, nieskazitelne, poprawne. I niezmiennie tak samo młode. Niekiedy same bywają tą swoją młodością skonfudowane i zadają sobie – jak na przykład  Limiquela (Lil Miquela, Miquela Sousa) – pytanie, czy aby nie powinny jednak z czasem dojrzewać?


Zrzut z ekranu, 17 stycznia 2019.
CGI są ubiquitous: bezgraniczne, nieskończone, nieograniczone, wszechobecne.

Idealne

CGI są po prostu idealne na Insta –  dają  się „modelować bez granic”. Niektóre z nich – Noonoouri i Shudu – są czystą propagandą wdzięku. I poniekąd spełniają dawne reżyserskie marzenie o idealnym aktorze – nadmarionecie (Ach ten Craig. Gordon Craig. I jemu podobni.) Albo wizualizują antyczne marzenie o idealnej kobiecie – tworzywie, jak Galatea.

W świecie Instagrama CGI wyróżnia to, że są ze swej istoty wyimaginowane, nierealne, sztuczne. Sztuczne jawnie. Są więc wyjątkowe w świecie blogów i innych mediów społecznościowych nabrzmiałych od „autentyczności” i „naturalności”. CGI są „dziećmi” nieskrywanej fantazji, niekiedy wyraźnie ostentacyjnej. Fantazji o kobietach zawsze takich samych, „idealnie skrojonych”, wielkookich, gładko i lśniącoskórych, wiotko-płynnych, lekko-kocich, delikatno-eterycznych. Najlepszym przykładem jest tutaj Noonoouri albo czarnoskóra Shudu. Shudu Gram.
Źródło
Źródło

Idealne do reklamy i marketingu?

Nic dziwnego, że niektórym z Itgirls powierzono reinterpretację kampanii reklamowych z udziałem profesjonalnych aktorek. Noonoouri niedawno zastąpiła u „Diora” Natalie Portman (Miss Dior od 2011).
Natalie Portman: Miss Dior. Źródło
Słodka, zmysłowa, nadnaturalna, po prostu boska Noonoouri. E-Miss Dior Ultra Rouge. Źródło
Podobno wszystko co piękne bierze się z rozumu i kalkulacji. Ciekawe, co Wy o tym myślicie? Ma to sens? Ma to przyszłość? Marketingową przyszłość?

Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa. 
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.
** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub  Content i Marketing  na Facebooku.

   










Komentarze

  1. Z przyszłością się nie dyskutuje :) Fałszywe czy nie, ważne że działają! Myślę, że dojdziemy do etapu, w którym reklama będzie zdominowana przez CGI dopasowywane bezpośrednio, dynamicznie pod upodobania konkretnego klienta.
    Pozdrawiam 4brand.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)

Najpopularniejsze

Chwytliwe hasła

A jednak rymy w komunikacji wszelkiej maści są nieśmiertelne . Wczoraj wieczorową porą weszłam na Facebooka, a tu balet …rymów: „Pani Beato! Niestety, ten rząd obalą kobiety! Albo: „już to media podchwyciły, jakby całe życie z anarchią na piersiach łaziły”. Albo: „głośno wszędzie, czarno wszędzie, co to będzie, co to będzie!” Nawet niektóre hasztagi wyświetlające się na mojej facebookowej ściance ubrały się w rymy: #latowKato, #macchiatowkato. #nakawcewwawce. Może byłabym przeoczyła ten e-taniec rymów, gdyby nie to, że od pewnego czasu jestem wyczulona na rymowanie. Zwłaszcza w sloganach promocyjnych i reklamowych. I wbrew temu, co się sądzi „na mieście” rymy wcale nie wyszły z copywriterskiej mody. Mimo, że niektórych drażnią w sposób absolutny. Rymy robią niezłą robotę Rymy od zawsze bawiły, odróżniały, wyróżniały, wbijały w pamięć nazwy firm (i ich adresy), nazwy marek, produktów . O czym pisałam między innymi tutaj i tutaj . Rymy służyły także wyśmienicie czarnemu PR-owi, ...

Wokół biznesu w purpurze

  Od paru dni wraca do mnie myśl o purpurze: w brandingu, w marketingu, w reklamie. Jak zwykle, jest to myśl sprowokowana, tym razem pewnym przelotnym spotkaniem z firmą, która postawiła na „purpurową identyfikację”. Jak dla mnie jest to super pomysł, bo im jestem starsza tym bardziej uwodzi mnie purpura. (Może do tego koloru po prostu się dojrzewa?)  Na mieście jednak mówią, że z purpurą jest tak, że albo kochasz, albo nienawidzisz.  Myślę, że jest tak dlatego, że purpura to kolor łączący ekstrema: energię czerwieni i spokój niebieskości.  Źródło : https://pl.pinterest.com/pin/1407443629298597/ Purpura pulsuje, wibruje odcieniami. Nie bez kozery mówi się: „Purpura jest wszystkim, tylko nie zwykłym kolorem”.  Purpura opalizuje przy patrzeniu i w emocjonalnym oddziaływaniu: przyciąga i dystansuje, rozgrzewa i uspokaja, cieszy i smuci. Przystoi dumie i radości, i pokorze, i pokucie, i żałobie. Czy widział ktoś coś bardziej żałobnego niż purpurowe bratki? Nie jest ...

Czekolada: kultowe hasła reklamowe

Jean  A. Brillat-Savarin o czekoladzie Czekoladę uwielbiał na pewno Król August III. Podobno codziennie wstawał o 3 nad ranem, wypijał filiżankę nieprzyzwoicie intensywnej czekolady i siadał za biurkiem. Sam z siebie, a raczej ze swojej królewskiej mądrości, nieprzyjemności królewskich obowiązków otwierał  czekoladową przyjemnością. A Brillat-Savarin, autor słynnej Fizjologii smaku (1825),  pisał:” […] gdy myślenie przychodzi mi z trudem i przygniata jakaś niewiadoma siła, do wielkiej filiżanki czekolady dodaję ziarnko ambry wielkości bobu, utłuczone z cukrem i zawsze pomaga mi to doskonale. Dzięki temu środkowi wzmacniającemu życie staje się łatwiejsze, myśl lżejsza i nie grozi mi bezsenność, nieunikniona po filiżance kawy na wodzie, którą wypijałbym w tej samej intencji” . I pewnie niekłamany był  ten jeden z jego 9 żali nad biednymi przodkami, którym nie dane było próbować smaków Anno Domini 1825: „ Bogacze Rzymu, którzy wyciskaliście pieniądze zews...