Niedawno przedstawiłam najpopularniejsze sposoby zarabiania, praktykowane przez polskich blogerów. Kiedy chciałam dopisać listę miejsc, do których warto sięgać w sprawach związanych z tym zarabianiem, Blogger uznał, że nie mogę.
Najwyraźniej uznał, że post powyżej 4 stron (to jest 886 wyrazów i 5560 znaków ze spacjami) jest za długi. I zupełnie nie interesowało go, że chciałam dopisać adresy do paru wartościowych miejsc, które warto odwiedzić, gdy myśli się o bezpośrednim zarabianiu na blogu lub blogach.
Jakoś nie dowierzam blogerom i blogerkom, którzy piszą na tematy podobne jak inni, niekiedy biorą z tych innych całymi garściami i ... milczą o nich. Wiem, że posty to nie artykuły naukowe, ale nie potrafię pisać niekontekstowo, bez odnoszenia się do osiągnięć innych. Nie potrafię pisać bez podsłuchiwania i podpatrywania mądrzejszych, bardziej czy inaczej doświadczonych i bez linków do miejsc przez nich stworzonych, a wyraźnie związanych z tematyką czy problemami, które poruszam.
Linkologi są najstarszą postacią blogu. |
Stąd też dzisiaj publikuję osobny dodatek do niedawnego wpisu – listę miejsc, do których warto sięgać, kiedy myśli się o bezpośrednim zarabianiu na blogu. Z całą pewnością jest ta lista niepełna. A zatem jest otwarta na dopisywanie, nadpisywanie, komentowanie. Postaram się, aby była aktualizowana na bieżąco (to, co w blogowaniu podoba mi się najbardziej – to możliwość ciągłego aktualizowania!).
A może przyłączysz się do idei przyrastającej listy wartościowych miejsc o zarabianiu na blogu i podzielisz się swoimi ulubionymi adresami? Zapraszam.
Moja lista dobrych miejsc o zarabianiu na blogach
Porady, wskazówki sugestie
Porady i sugestie Michała SzafrańskiegoStudia przypadków, porady, omówienia Krzysztofa Lisa
Omówienia, wskazówki i sugestie Agnieszki Skupieńskiej
Artykuły portalu Whitepress
Artykuły i posty:
typy współpracy firma-bloger, influencer marketing, różne typy zarabiania
Budzich M., Typy współpracy firma bloger. Próby usystematyzowania./ Artykuł z 2013, ale w niektórych punktach wciąż aktualny.
Ćwiek J., Jak zarobić na blogu
Dary losu, czy to ma sens?
Hatalska N., Reklamodawca i bloger. Przelotny romans czy poważny związek.
/ Prezentacja z 2012, ale w niektórych miejscach ciągle aktualna.
Jak sprzedają blogi
Na czym polega siła influencer marketingu
Tkaczyk P., Jak proponować współpracę, kiedy mam mały blog
Zdunkova M, Marketing społecznościowy we współpracy z blogerami
Ziemba S., Jak zarabiać na blogu 50.000 zł
jak zarabiać etycznie
Kralka J., Reklama natywna na blogu musi być odpowiednio oznaczona
Rudak O., Reklama na blogach – czego nie robić
jak przeprowadzić skuteczny konkurs na blogu
Dębski Ł., Jak przeprowadzić skuteczny konkurs na bloguLiteratura:
A.Czereśniowska, Blogvertising jako narzędzie promocji, Debiuty Naukowe Studentów Wyższej Szkoły Bankowej, 2014, nr 14.
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Przydatne linki w jednym miejscu - tego blogosferze brakowalo :)
OdpowiedzUsuńDziękuję i pozdrawiam:)
UsuńZapisuję i poczytam :) dzięki
OdpowiedzUsuńDziękuję, niech się dobrze czyta :)
OdpowiedzUsuńKameralna też m.in. o tym pisze:) Bardzo przydatny post, dzięki!
OdpowiedzUsuńCieszę się, że do Ciebie trafiłam. Dużo w jednym miejscu. Tkaczyk i Szafrański to już niemal "klasyka" :) Dzięki! Basia
OdpowiedzUsuń