Na rynkach rządzą mody, ale i fady, czyli mody krótkie niczym życie jętek. Fady potrzebują zapłonu w postaci apetytu na dziwactwa – na odjazdowe produkty czy usługi. Zwłaszcza te, które łatwo „kolekcjonować” i pokazywać. Nic więc dziwnego, że prawdziwymi inkubatorami fadów są media społecznościowe, z Instagramem na czele.
źródło: Urban Dictionary |
źródło: Urban Dictionary |
Fady są wieczne
Samo zjawisko konsumpcji „dziwactw” jest tak długie, jak historia ludzkości. Po imieniu nazwano je jednak dopiero w latach 50-tych. A nazwę utrwalono w latach 70-tych, w związku z amerykańskim szałem na Pet Rocks. Z krótkotrwałą, ale intensywną, manią kolekcjonowania gładkich kamyczków z meksykańskiej plaży Rosarito, sprzedawanych jako zwierzęta domowe, w niestandardowych pudełkach kartonowych, z obowiązkowymi dziurkami do oddychania i z super książką instruktażową. Nosiła ona tytuł: Podręcznik do trenowania kamieni domowych. Ta książka – skrząca się od słownych żartów – była naprawdę niezłą lokomotywą marketingową. A może lepiej powiedzieć: content marketingową?W końcu Pet Rocks wymyślił, marketingowo oprawił i sprzedał Gary Ross Dahl, właściciel agencji reklamowej, dyrektor kreatywny i copywriter (!). Już w latach 70. Dahl roku przeczuł możliwość szybkiej monetyzacji dziwactwa dobrze opakowanego marketingowo, takiego z pogranicza kolekcjonerstwa i gry. I trudno oprzeć się wrażeniu, że przetarł drogę twórcom i sprzedawcom tamagotchi i pokemonów.
Fast-fad lifstyle
Rzecz jasna, że apetyty na dziwactwa mają się wyjątkowo dobrze na dzisiejszych rynkach, odpowiadając na różnorakie potrzeby klientów i marek i przede wszystkim na żarłoczność mediów, zwłaszcza Instagrama. Pamiętacie może niedawny rynkowy szał na jednorożców? A może obserwujecie aktualny apetyt na brokacik?A może bliżej Wam do prześmiewcy tych apetytów Douglasa Bevansa, twórcy i marketera Hot Dog Water (Hot Dog Water = woda po gotowaniu parówek), czyli jako fit produktu. Bagatelka, po 37, 99 dolarów za butelkę!
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.
** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.
** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)