Jak najszybciej zbudować własną publiczność? Konsumencką publiczność... No cóż, wciąż przez social media (86%), własną stronę WWW (66%), e-mailing (65%) i…. płatne publikowanie artykułów eksperckich na popularnych e-stronach. Tak przynajmniej wykazują niektóre (najświeższe!) badania nad content marketingiem (CM)*.
Zdradzają one też kilka istotnych faktów, jak:
- przekonanie polskiego biznesu o systematycznym wzroście udziału content marketingu w marketingu (Oj, to refren śpiewany gdzieś od 2013!)
- nieufność polskiego biznesu wobec działań content marketingowych prowadzonych z zewnątrz (Wciąż biada/bieda agencjom CM?)
- wiara, że najwyższą marketingową skuteczności posiadają poradniki i artykuły eksperckie (No cóż, im więcej słów i fraz kluczowych oraz użyteczności, tym lepiej było, jest i będzie! Nihil novi!)
- niezbyt wysoka ocena marketingowej skuteczności klipów wideo, tylko mniej niż połowa ankietowanych uznała, że należą one do najskuteczniejszych formatów content marketingu (To trochę zaskakuje - bo o tym formacie pisze się dużo i wyjątkowo dobrze, choć zważywszy dość powszechne ignorowanie opisów i transkrypcji treści wideo, chyba nie jest to aż tak wielkie zaskoczenie!)
- przydatność content marketingu przede wszystkim w budowaniu świadomości marki – jej rozpoznawalności i zasięgu (Mnie na przykład to zupełnie nie zaskakuje…)
Badanie zostało przeprowadzone przez& Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, w dniach 25.04–19.08.2016, na próbie 189 wywiadów zbieranych metodą wywiadów internetowych (CAWI). Grupą celową byli marketerzy, pracownicy agencji i sieci reklamowych oraz agencje PR. Pełny raport z badania można pobrać tutaj .
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)