Walentynki to święto młode i obce z pochodzenia. Dobrze suflowane przez marketig – puchnie z roku na rok i „terroryzuje” parki i pary, nakazując obchody na ciepło, słodko, puchato, różowo (i/albo czerwono), z sercem w centrum i tle.
V-Day |
- Hej, Walentynki są nie tylko dla par! – dobiegł mnie wczoraj fragment siostrzano braterskiej rozmowy, gdy zamykałam drzwi mojego mieszkania.
- Dla samotnych i grubych też – krzyknął jej kilkuletni braciszek z półpiętra, odwracają się w moim kierunku.
Ach, ci braciszkowie – pomyślałam. I im bardziej myślałam, tym bardziej mi wychodziło, że jednak Walentynki ewoluują. Jeszcze kilka lat temu dla samotnych były impulsem do walki z anglosaskim niby-miłosnym obciachem albo do urządzania Antywalentynek. A teraz – proszę – nawet dziecko wie, że Walentynki są dla wszystkich, dla samotnych i grubych, piegowatych i pryszczatych, z cienkim włosem, długim nosem…. ( Ehhh, poniosły mnie rymy, poniosły).
Im bardziej myślałam, tym bardziej mi wychodziło, że trzy a może cztery lata temu pod Walentyki podpiął się marketing self- care i self-love, czyli marketing samodbałości (samoopieki) i samomiłości.
Aż się palce rwą do wystukiwania sloganów:
Nie oczekuj. Self-care! (Self-love!)
Rozpocznij nową tradycję: Self-care! (Self-love!)
Nie przepraszaj: Self-care! (Self-love!)
Kup sobie kwiaty!
Kup sobie różowe okulary!
Nie ma potrzeby dzielenia się miłością!
Piękny stan: sam(a) ze sobą na sam.
Świętuj Solo.
Solo bywa słodsze niż myślisz.
Przejmij kontrolę nad Walentynkami!
A jednak marketing jest mądry, zachłanny, spostrzegawczy i… czuły. Kto by pomyślał...
Uwaga!!!
Hasła stworzone na Walentynki dla samotnych mają dłużą przydatność do spożycia. Nadają się Dzień świadomości singli (lub Dzień uznania dla singli ) obchodzony każdego roku 15 lutego i International Self-Care Day, 24 July 2023.
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)